آموزش ها

اشتراک گذاری بازی ها با قابلیت App Sharing

با سلام خدمت همه کاربران وی آریان توی این آموزش قابلیت به اشتراک گذاشتن بازی های هدست های Meta Quest رو کامل توضیح میدم

App Sharing

قابلیت “App Sharing” به شما اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود را با حساب‌های دیگری که بر روی هدست Meta Quest خود دارید، به اشتراک بگذارید. این ویژگی فقط برای برنامه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است. برای فعال کردن “App Sharing”، باید این مراحل را طی کنید:

  • با حساب “Admin” وارد هدست Meta Quest خود شوید.
  • دکمه “Meta” را بر روی کنترلر راست خود فشار دهید.
  • از منوی “Quick settings”، بر روی ساعت در سمت چپ کلیک کنید.
  • بر روی “Settings” کلیک کنید.
  • بر روی “Accounts” کلیک کنید.
  • بر روی “App Sharing” کلیک کنید و آن را روشن کنید.

حالا باید همه برنامه ها و بازی ها روی بقیه اکانت ها ظاهر بشن اما بسته به ورژن فریمور (نرم افزار هدستتون) ممکنه لازم باشه که برنامه‌های خود را با حساب‌های دیگری که بر روی هدست خود اضافه کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. برای این کار، باید این مراحل را طی کنید:

  • با حساب “Admin” وارد هدست Meta Quest خود شوید.
  • بر روی “Library” کلیک کنید.
  • بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، کلیک کنید.
  • بر روی “Share App” کلیک کنید.
  • حساب‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها برنامه را به اشتراک بگذارید، را انتخاب کنید.

برای استفاده از برنامه‌های به اشتراک گذاشته شده، باید این مراحل را طی کنید:

  • با حسابی که برنامه را به اشتراک گذاشته شده است، وارد هدست Meta Quest خود شوید.
  • بر روی “Library” کلیک کنید.
  • بر روی “Shared” کلیک کنید.
  • برنامه‌ای که می‌خواهید اجرا کنید، را انتخاب کنید.

چطوری از این قابلیت برای به اشتراک گذاری بازی ها با یک هدست دیگر استفاده کنیم؟

هدف قابلیت App Sharing اینه که شما اگر یک هدست توی خونه دارید ولی غیر از خودتون افراد دیگه ای مثل برادر، خواهر یا… از هدستتون استفاده میکنن بتونید برای هرکدوم یک اکانت جداگونه بسازید که سیو ها و اچیومنت های هر کدومتون بصورت جدا ذخیره بشه اما لازم نباشه بازی هارو برای هرکدوم از اکانت ها یک بار بخرید، بجاش بتونید با یک بار خرید بازی روی اکانت Adminstrator یا همون اکانت اصلی اون بازی رو روی بقیه اکانت ها به اشتراک بگذارید.

اما بخش جذاب ماجرا اینه که شما میتونید از این قابلیت برای به اشتراک گذاشتن بازی هاتون روی یک هدست دیگه استفاده کنید !!

برای این کار باید یک اکانت اصلی (برای مثال با نام VRIAN-123) داشته باشید و اون رو روی هر دو هدستی که میخواید بازی روش قابل اجرا باشه بصورت اکانت ادمین وارد کنید و بازی رو روی اون اکانت (VRIAN-123) خریداری کنید، حالا میتونید روی یکی از هدست ها با اکانت اصلی (VRIAN-123) بازی کنید و روی هدست دیگه قابلیت App Sharing رو برای اکانت اصلی (VRIAN-123) فعال کنید و روی ی اکانت دیگه غیر از اکانت اصلی بازی کنید. به دلیل اینکه دو نفر نمیتونن هم زمان داخل یک اکانت بازی کنن.

خرید بازی ها با نصف هزینه در وی آریان !!

شما میتونید با عضو شدن در سرور دیسکورد وی آریان بازی مورد نظرتون برای خرید را با بقیه کاربران به اشتراک بگزارید و اگر کاربر دیگری هم مایل به خرید اون بازی بود با پیام دادن به یکی از ادمین ها درخواست کنید که برای اون بازی دوتا فاکتور براتون صادر کنن و پس از پرداخت هزینه توسط دو طرف وی آریان یک اکانت برای شما میسازه و مشخصات لاگین شدن به اون اکانت رو برای هر دو کاربر ارسال میکنه. اینطوری میتونید با هزینه کمتر بازی رو تهیه کنید و استفاده کنید البته نکته 6 در مورد قوانین خرید بازی های اشتراکی رو حتما مطالعه بفرمایید.

نکات مهم:

  1. قابلیت App Sharing فقط روی یک هدست میتونه فعال باشه.
  2. برای اینکه یک اکانت رو به عنوان اکانت ادمین ست کنید باید حتما هدستتون رو ریست فکتوری کنید، در واقع اکانت Administrator یا ادمین همون اکانتی هست که موقع راه اندازیه هدست وارد میکنید و برای تغییرش باید هدست رو ریست فکتوری و دوباره راه اندازی کنید تا بتونید در فرآیند راه اندازی هدست اکانت جدید رو بصورت ادمین وارد کنید.
  3. هر دستگاه میتونه چهار اکانت داشته باشه، 1 اکانت اصلی یا ادمین و 3 اکانت فرعی
  4. اکانت های فرعی نمیتونند به کامپیوتر وصل بشن چه برای نصب برنامه ها و بازی های رایگان با Developer Mode یا حتی بصورت عادی برای انتقال فایل (file transfer) مثل اسکرین شات ها و ویدیو های ضبط شده. با این حال میتونید با کسی که از اکانت اصلی استفاده میکنه در ارتباط باشید و ی تایمی رو مشخص برای مثال 10-11 شب و توی اون تایم وارد اکانت اصلی بشید و هدست رو به کامپیوتر وصل کنید برای انتقال فایل هاتون.
  5. با اینکه بیش از 99 درصد بازی ها از این قابلیت پشتیبانی میکنند ولی بعضی بازی ها مخصوصا بازی های قدیمی از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند
  1. در مورد خرید بازی ها بصورت اشتراکی از وی آریان که بالا توضیح داده شد، وی آریان تعیین نمیکند که چه کسی باید داخل اکانت اصلی یا با فعال کردن قابلیت App Sharing داخل یک اکانت فرعی بازی کند و تصمیم گیری برای این موضوع به عهده خریداران میباشد. همچنین شخصی که با اکانت فرعی بازی میکند نباید وارد اکانت اصلی بشود چون کاربر دیگر از اکانت بیرون میفتد و درصورت گزارش کاربری که از اکانت اصلی استفاده میکند، این مورد به کاربر دیگر اخطار داده میشود و درصورت نادیده گرفتن، اکانت از دسترس ایشان (کاربری که از اکانت فرعی استفاده میکند) خارج میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *